Stoorveldbehandeling

Stoorveldbehandeling » Biologische Tandarts

De behandeling van stoorvelden in mond en kaak

De meest voorkomende – niet erkende – bron van stoorvelden in het lichaam is dat delen van het kaakbot worden omgezet in een vettige substantie (kaakostitis). Door een sterk verminderde doorbloeding ontstaat lokaal zuurstofgebrek in het botweefsel, waardoor een chronische ontsteking ontstaat die ook kan doorwerken in de rest van het lichaam. Daarom is het erg belangrijk dit stoorveld te saneren. Omdat het een slecht doorbloed gebied is, hebben antibiotica geen effect.

De operatieve verwijdering van kaakostitis

Stoorvelden kunnen het gevolg zijn van littekens, zware metalenbelasting of oververzuring. Dit laatste ontstaat vaak door stress of een stofwisselingsstoornis. Een van de hoofdoorzaken is het trekken van tanden en kiezen, vooral in het gebied van de verstandskiezen. Als onder narcose alle verstandskiezen gelijktijdig worden verwijderd, wordt het immuunsysteem extreem overbelast en genezen deze gebiedjes niet of nauwelijks. Dit kan schade opleveren voor de gezondheid. Gelukkig heeft bot de eigenschap te kunnen regenereren en een nieuwe structuur te vormen.

Daarom kun je de kaakontsteking en daarmee ook het stoorveld met een kleine chirurgische ingreep verwijderen. De Biologische Tandarts verwijdert de vettige substantie uit het bot. De ruimte die daarbij ontstaat, vult zich met bloed dat weer in nieuw kaakbot wordt omgezet. Voor een goede wondgenezing hechten we de wondjes en adviseren we enkele dagen rust. Deze behandeling beginnen we altijd met homeopathische ondersteuning om de genezing zo goed mogelijk te laten verlopen. Tijdens de behandeling gebruiken we ozon om schadelijke bacteriën te elimineren.

Heb je klachten en wil je daar vanaf? Meld je aan via onderstaande button en doorloop de intakeprocedure. Ook kun je meer lezen over onze andere holistische behandelingen