T-Scan®

T-Scan ® » Biologische Tandarts

Uw beet in balans met de T-Scan®

Met behulp van de T-Scan® kunnen we een onjuiste beet in kaart brengen en corrigeren.

Klachten die gerelateerd zijn aan een onjuiste beet:

• Hoofdpijnen
  • Stijve kaken
  • Gevoelige tanden
  • Nek of rugpijn

Veel cliënten hebben eenvoudige klachten die uiteindelijk kunnen leiden tot ingrijpende tandheelkundige ingrepen (wortelkanaalbehandelingen, verwijderen van tanden en kiezen, breuk van nieuwe kronen bijvoorbeeld).

De Biologische Tandarts heeft ontdekt dat veel van de bovenstaande behandelingen veroorzaakt worden doordat tanden en kiezen slecht met elkaar in contact komen wanneer wordt dichtgebeten. Met behulp van de T-scan kunnen wij jouw beet (occlusie) analyseren en eventueel corrigeren. In een ideale situatie komen alle tanden tegelijkertijd op elkaar met dezelfde kracht. Als dit niet zo is, kan dat problemen geven:

• Breuk van vullingen, kronen en bruggen
  • Gebroken tanden
  • Terugtrekkend tandvlees of losse tanden
  • Pijn in tanden, spieren of kaakgewricht
  • Tandenknarsen ’s nachts
  • Toegenomen hoofd en nekpijn
  • Grote slijtage aan tanden en gevoelige tanden

Hoe werkt de T-scan®?

Een eenvoudige occlusietest met de T-Scan® is gemakkelijk en pijnloos. Hiermee kunnen we precies zien waar kiezen overbelast zijn. Deze overbelasting kan milde tot ernstige oorpijn, nekpijn en kaakpijn veroorzaken en een trigger zijn voor migraine en hoofdpijnklachten.

Ons T-Scan® Occlusie Analyse Systeem is een state-of-the-art diagnostisch apparaat waarmee we je beet kunnen analyseren en corrigeren. Je hoeft alleen te bijten op een dunne sensor, waarna we in filmweergave zien in welke volgorde en met welke kracht de tanden en kiezen in contact met elkaar komen. Het toont exact hoe de totale beet tot stand komt. Het digitale occlusie analyse apparaat stelt een compleet 2D en 3D beeld samen van je gebit.

Na evaluatie van de test kunnen we eventueel een behandelvoorstel maken.

Heb je klachten en wil je daar vanaf? Meld je aan via onderstaande button en doorloop de intakeprocedure. Ook kun je meer lezen over onze andere behandelingen