T-Scan® 2017-07-03T15:12:53+00:00

T-Scan®

T-Scan ® » Biologische Tandarts

Breng uw beet in balans met behulp van de T-Scan® en voorkom problemen

Met behulp van de T-Scan ® kunnen we een onjuist in kaart brengen en corrigeren.

Klachten die gerelateerd zijn aan een onjuiste beet:

• Hoofdpijnen
  • Stijve kaken
  • Gevoelige tanden
  • Nek of rugpijn

Veel teveel patiënten hebben eenvoudige klachten die uiteindelijk kunnen leiden tot ingrijpende tandheelkundige ingrepen (wortelkanaalbehandelingen, verwijderen van tanden/kiezen, breuk van nieuwe kronen, etc.)

Onze praktijk heeft ontdekt dat veel van de bovenstaande behandelingen terug te voeren zijn op een slechte occlusie. Occlusie is de wijze waarop tanden en kiezen met elkaar in contact komen wanneer wordt dichtgebeten. Met behulp van de T-scan kunnen wij dit analyseren en corrigeren. In een ideale situatie komen alle tanden tegelijkertijd op elkaar met dezelfde kracht. Wanneer dit niet het geval is, is er sprake van een ongebalanceerde occlusie die tot problemen kan leiden. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

• Breuk van vullingen, kronen en bruggen
  • Gebroken tanden
  • Terugtrekkend tandvlees of losse tanden
  • Pijn in tanden, spieren of kaakgewricht
  • Tandenknarsen ’s nachts
  • Toegenomen hoofd en nekpijn
  • Grote slijtage aan tanden en gevoelige tanden

Hoe kunnen we u helpen met de T-Scan ® om uw beet weer in balans te brengen?

Een eenvoudige occlusietest door middel van de T-Scan® is gemakkelijk en pijnloos. De occlusietest geeft met digitale beelden uw beet weer. Hiermee kan precies zichtbaar worden gemaakt waar vroeg contacten plaatsvinden en welke kiezen overbelast worden. Dit kan milde tot ernstige oorpijn, nekpijn, kaakpijn, veroorzaken en de trigger vormen voor migraine en hoofdpijnklachten.

Na evaluatie van de test kan een behandelvoorstel worden gemaakt.

Hoe wordt de occlusietest met d T-Scan® uitgevoerd?

Onze praktijk is in het bezit van het T-Scan® Occlusie Analyse Systeem. De T-Scan ® is een diagnostisch apparaat waarmee we uw beet kunnen analyseren en correcties in de beet kunnen aanbrengen waarmee problemen kunnen worden voorkomen of verholpen. U hoeft simpelweg dicht te bijten op een dunne sensor en met behulp van de software wordt in filmweergave zichtbaar in welke volgorde en met welke kracht de tanden en kiezen met elkaar in contact komen. Het laat zien hoe de beet van begin tot eind tot stand komt en alles wat daarin tussentijds plaatsvindt. Hiermee wordt voor ons direct zichtbaar waar de problemen ontstaan in de beet.

Geavanceerde Functionele analyse per computer

Succesvolle diagnose en behandeling vereist state-of-the-art technologie. Wij maken gebruik van de enige gedigitaliseerde occlusietest waarmee nauwkeurig en objectief de beet kan worden gemeten.

Kampt u (al jaren) met klachten en wilt u daar vanaf? Meld u zich dan direct aan via onderstaande button en doorloop de intakeprocedure. Ook kunt u meer lezen over onze andere behandelingen.