Amalgaam verwijderen

Amalgaam verwijderen » Biologische Tandarts

Amalgaambelasting

De tandheelkunde is het vakgebied in de geneeskunde waarin lichaamsvreemde stoffen het meest worden gebruikt. Eén daarvan is het vulmiddel amalgaam, dat voor de helft uit kwik bestaat. De overige bestanddelen zijn koper, zink, zilver en tin. Al vanaf de invoering in de tandheelkunde (1829) wordt wereldwijd gedacht dat kwik de gezondheid te schaadt. De laatste jaren zijn in Nederland vanuit milieubewuste motieven maatregelen genomen. Tandartsen moeten zorgen dat amalgaam niet meer in het milieu terechtkomt.

Kwik, een neurotoxisch gif

Bekend is dat kwik een neurotoxisch gif is dat verlammingsverschijnselen kan veroorzaken. De laatste jaren is ook de hoeveelheid literatuur die wijst op de gevaren van amalgaam drastisch toegenomen. Daarnaast zien degenen die amalgaam uit hun gebit laten verwijderen hun klachten verminderen of verdwijnen. Reden genoeg om amalgaam aan te wijzen als oorzaak van vele ziektesymptomen.

Het aantonen van amalgaambelasting

Met electro-acupunctuur, kinesiologie of de Vegatest kan amalgaambelasting worde opgespoord. Bewezen is dat 10 tot 20 procent van de mensen met amalgaamvullingen een amalgaambelasting heeft. Deze kan een (hoofd)rol spelen bij vele klachten. Je amalgaam laten verwijderen is het overwegen dan ook meer dan waard.

Een batterij in de mond

Schade door kwik komt doordat het metaal in de mond werkt als een batterij. In amalgaam zitten immer vijf verschillende metalen en het speeksel in de mond functioneert als elektrolyt. Deze elementen samen voldoen aan alle voorwaarden voor batterijvorming. De corrosie die hierdoor ontstaat brengt een kwikionentransport op gang. De ionen zetten zich vast in het bindweefsel en binden zich aan eiwitten. Bacteriën en andere micro-organismen zetten deze anorganische kwikverbindingen (inactief) om te zetten in organisch kwik (actief). Er worden dan zogenaamde supertoxinen gevormd die negatieve invloed hebben op de energiehuishouding van onze lichaamscellen. Dit kan leiden tot immunologische afweerreacties van weefsels, waardoor organen uiteindelijk minder goed gaan functioneren. Een vorm van vergiftiging dus!

Meer gevolgen van de batterijwerking

De batterijwerking zorgt ook voor zogenaamde amalgaam tatoeages, donkere vlekken in het slijmvlies van de mond. Deze zitten meestal in de buurt van de tanden en kiezen. Dit komt bij ongeveer 8 procent van de mensen voor en is een aanwijzing voor elektrische activiteit.
Om blijvend van een amalgaambelasting af te komen, moeten amalgaamvullingen worden verwijderd. Met supplementen kunnen vervolgens de kwikionen worden uitgescheiden uit het lichaam,

Mogelijke symptomen van amalgaamvergiftiging

Een overzicht van de symptomen van (waarschijnlijke) amalgaamvergiftiging:

• Mond: bloedend tandvlees, knarsetanden, tongbranden, droge mond, metaalsmaak.
  • Allergieën: contacteczeem, voedingsallergieën, hooikoorts, neurodermitis (huiduitslag), astma of chronische bronchitis.
  • Chronische ontstekingen: neus, bijholten, keelgebied, hoofdpijn of migraine, duizeligheid, lage bloeddruk, moeheid, initiatiefloos, concentratiestoringen, depressies, nervositeit, slapeloosheid, trillen, visusstoringen, tinnitus, hartkloppingen, overmatig zweten, rugklachten, reuma, haaruitval, mictieproblemen, obstipatie, neiging tot diarree en oogontstekingen.

Onze werkwijze bij Amalgaam verwijderen

Met het Mindlink/Preventest-systeem kunnen je laten vaststellen of je een amalgaambelasting hebt en welke supplementen er nodig zijn om te ontgiften. Daarna verwijdert de Biologische Tandarts het amalgaam zorgvuldig en herstellen we tanden en kiezen met composiet, porselein, zirkonium of estenia.

Heb je klachten en/of wil je amalgaam laten verwijderen? Meld je aan via onderstaande button en doorloop de intakeprocedure. Ook kun je meer lezen over onze andere holistische behandelingen.